lauraoplesbos.reismee.nl

Dag 26

Laatste dag in kamp. Vanochtend zijn we begonnen aan onze laatste dienst. In de ochtend heb ik geholpen in de hygieneshop. Hier was het zoals gewoonlijk heel druk. Verschillende gesprekjes kunnen voeren en alles weer aan kunnen vullen. Wat spelletjes gedaan met de kindjes en veel water uitgedeeld. Dit water is gratis en daar maken de mensen graag gebruik van. Ik kreeg een paar keer de vraag of ik geen coca cola had, gelukkig wel met een lach…

Rond de middag ben ik vertrokken naar de foodline. Toen ik weg wilde lopen riep een vrouw naar me wanneer ze me weer zag. Ik zei tegen haar dat dit mijn laatste dienst was, ze kwam naar me toe gerent en gaf me een dikke knuffel. Ik had deze vrouw nog nooit gezien en toch zei ze tegen me dat ze me ging missen.

In de middag heb ik geholpen met het eten uitdelen in de quarantaine zone. Eerst vullen we alle tasjes en daarna gaan we door gedeelte A, B en C op zoek naar de huisjes. Dit keer waren er best weer wat vrijwilligers. De jongens die hielpen zeiden; jullie helpen ons dus wij helpen jullie ook. Mooi om te zien dat iedereen zijn steentje bijdraagt in het kamp.

Aan het einde van de middag ben ik met twee teamleden nog even naar boven geklommen. Daar is een voetbalkooi, geschonken door Nederland, hier spelende vluchtelingen vaak een potje voetbal in de avond. Ook had je vanaf de berg een goed uitzicht op het kamp.


Ons laatste weekend hier op Lesbos is ook begonnen. Van het weekend gaan we nog de laatste bijzondere plekjes van het eiland bekijken en maandag hoop ik weer naar Nederland te vliegen!


fijn weekend allemaal;)

Reacties

Reacties

Anne

Ha Laura,
We zijn erg benieuwd om je weer te zien en te spreken. Ook de jongens zijn heel nieuwsgierig! Wat een belevenissen allemaal en zo'n andere wereld... Geniet nog even van je laatste weekend en tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!