lauraoplesbos.reismee.nl

Dag 23

Vandaag weer wat dingen uitgelegd aan de collega die me gaat vervangen. De grote bestelling van de hygiëne shop kwam binnen dus ik ben daar veel mee bezig geweest. In de middag mocht ik gaan helpen bij het eten uitdelen, dit is toch wel m’n favoriete onderdeel hier. Ik was met 3 mannelijke vluchtelingen/vrijwilligers aan het werk. Dit is een vast team, zij werken ook als een soort vertalers. Dit keer was er heel veel eten over. Dat wordt later allemaal naar een vaste plek gebracht waar de vluchtelingen allemaal extra eten kunnen pakken. Het is vaak wel wie als eerst komt die krijgt het meest.


Het is wel grappig om verschillende uitspraken langs te horen komen die iedereen in het kamp begrijpt… ik zal er een paar delen;

Moeskala; groot probleem/big problem

Alibaba; als er iemand voordringt of iets meeneemt wat niet voor die persoon bestemt is.

Yallayallah; doorwerken

Finish; als iets klaar is, als al het eten uitgedeeld is of als het aantal producten bij de hygiëne shop bereikt is.


Na het eten uitdelen ben ik nog weer even teruggegaan naar de shopjes. Daar nog even gekletst en daarna naar huis gefietst.

Onze collega is, na een paar dagen flink ziek, opgenomen in het ziekenhuis met wondroos. We zijn bij haar langs geweest op ziekenbezoek. De ziekenhuizen zien er hier heel anders uit dan in Nederland. Je ligt met vier mensen op een klein kamertje, ze spreken bijna geen Engels en alles duurt superlang. Hopelijk komt onze collega er gauw weer boven op!

Reacties

Reacties

Suzan

Eind al weer in zicht.
Voor mijn gevoel is het snel gegaan, bij jou ook?
Wanneer hoop je precies terug te komen?
Goed gedaan hoor!!

laura van der Vliet

Het is inderdaad super snel gegaan! 11 september hoop ik blew weer terug te vliegen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!