lauraoplesbos.reismee.nl

Dag 22

De laatste week op Lesbos is alweer ingegaan!

Vanochtend heb ik een meisje ingewerkt die mij taak in de hygiëne en clothing shop gaat overnemen woensdag. Zelf heb ik daarom iets meer met de mensen kunnen communiceren en ook zorgen dat de rij ordelijk werd gemaakt. Vandaag ook weer wat onrustig maar door verschillende grapjes te maken met de mensen kon de sfeer wel weer om gebogen worden naar positief.

In de middag liep ik met een mevrouw mee naar haar huisje, ze had een baby bij zich en een zware tas met luiers. Toen we bij het huisje aangekomen waren zag ik een vrouw in een rolstoel. Ze schokte erg en hield haar handen op haar buik, op een gegeven moment begon ze ook te kokhalzen. Mensen om haar heen werden wat paniekerig, ik heb de shiftleader opgeroepen via m’n walkietalkie.

Voor verschillende situaties hebben we verschillende uitspraken; vandaag een dus een medical situation. Gelukkig kwamen er al gauw de shiftleader en een paar collega’s van het sociaal care team om te helpen.

De vrouw is naar het ziekenhuis gedeelte in het kamp gebracht.

Daarna weer naar mn eigen werkplek gegaan en wat dingen bestelt. (Op een van de foto’s kun je de bestelling zien, elke dag kijken we hoeveel we uitgegeven hebben en hoeveel er nog op voorraad is. Daarna plaatsen we een bestelling voor de volgden de dag. En hopen we dat het op tijd komt!)

Na werk hebben we een teamlid naar het vliegveld gebracht, zijn tijd zit er alweer op. Toen we daar aankwamen stond er op het bord dat de vlucht een paar uur vertraging had… nog even samen kunnen eten en toen zijn we weer naar huis vertrokken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!