lauraoplesbos.reismee.nl

Dag 18

Een mainshift vandaag. Dit betekent dat ik niet de shops stond maar zelf mocht kiezen waar ik aan het werk zou gaan. In de ochtend heb ik geholpen bij New Arrivals. Er waren eigenlijk geen mensen dus hebben we kleding uitgezocht en ben ik zelfs voor alle collega’s daar even een koffie wezen halen.

In de middag heb ik geholpen bij het uitdelen van eten. Dit was leuk om te doen, wel een klus om het gestructureerd te doen. Gelukkig hielp iedereen mee en mochten er zelfs een paar jongens voor gaan terwijl ik duidelijk had gezegd dat ze achteraan moesten aansluiten. Van allerlei kanten klonk er; its okay sister, dus zijn de jongens uiteindelijk toch als eerste gegaan;)

Na het eten ben ik met een nieuwe collega langs de tenten gegaan om tickets uit te delen voor registratie. We waren op zoek naar een grote groep mannen, zij kregen allemaal een ticket. In een tent kwamen we de vriend van deze mannen tegen en hij heeft ons geholpen om hen te vinden. Ik deed mijn best om de namen zo goed mogelijk voor te lezen. Soms legde ik de klemtoon verkeerd en moesten alle mannen keihard lachen (op een leuke manier;)). Ze deden me dan na en spraken daarna de naam goed uit. Ik probeerde het nog een keer en als het dan goed ging kreeg ik een goedkeurend knikje. Dit was een leuk moment… je kunt dan echt met de mensen lachen om foutjes die je maakt. Goede manier op contact te maken en toch iets positiefs in de dag te brengen!

Vanavond een teamavond gehad met team van CRR. Een vriendin van Joost en Eliana was er, zij is gevlucht vanuit Syrië naar Nederland. Ze heeft haar verhaal gedeeld met ons, gelukkig gaat het met haar nu redelijk goed.


(op de fotos zien jullie een wc, dit zijn de wc’s in het kamp. Geen frisse bedoening en geur, ik ben hier nu 3x geweest in drie weken… alleen in het uiterste geval)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!