lauraoplesbos.reismee.nl

Dag 11

Een dagje vrij… omdat ik zondag moet werken had ik vandaag een dagje vrij. Samen met een teamgenoot ben ik naar Turkije geweest. Van veel collega’s hadden we al gehoord dat Ayvaliak een leuk stadje was om heen te gaan. En op donderdag is er ook een grote bazaar dus dat kwam helemaal goed uit. Vanochtend zijn we naar de haven gereden met de hoop dat er nog kaartjes te koop zouden zijn. Gelukkig bleek dat zo te zijn en mochten we, na een paspoort check aan boort van de boot.

Het was ongeveer 1,5 uur varen. Wel een mooi stukje, veel water en op het laatst door een bergachtig gebied. Op Turkije aangekomen moest we nog een keer door de douane om onze paspoorten te laten controleren. Daarna mochten we het stadje in. We hebben een leuke dag gehad in de stad. Als eerst even geld om gewisseld voor Turkse lira’s. De bazaar was mega druk, overal mensen en het hing helemaal vol met kleding. Er ging wel een gezellige sfeer en alles was heel goedkoop. Even aan het water gezeten en daarna door naar de kapper. Mijn teamgenoot wilde even zijn haar laten bijknippen dus dat heeft hij laten doen. Later op de middag even souveniertjes gekocht en om 18.00 weer terug richting Lesbos.
een heerlijke dagje gehad en morgen weer aan het werk;)

Annerieke

Heerlijk!