lauraoplesbos.reismee.nl

Dag 8

In het kamp zijn weinig vrijwilligers, daarom is aan ons gevraagd of we op een vaste plek wilden gaan werken. Ik heb gekozen voor de hygiëne en kleding winkel. Vandaag was mijn eerste werkdag hier. Eerst even uitleg gekregen; we zaten in een soort kantoortje met een raampje. Het was de bedoeling dat ik achter het raampje zat en bij hield wie er aankwam. Het registratie nummer noteren en daarna vragen wat de vrouwen wilden. Ze kunnen kiezen uit verschillende hygiëne producten; shampoo, shampoo bar, scheermesje, natte doekjes, een washandje of deo. Ook voor baby’s waren er luiers en doekjes. Er is een lijst met een verdeling, per persoon krijgen de mensen een aantal producten. Van degene die mij inwerkte kreeg ik een compliment over hoe ik communiceerde met de vrouwen. Ze vond het leuk om te zien hoe ik met handen en gebaren alles kon uitleggen en laten zien;)

In de middag heb ik in de kleding winkel gestaan. Ook hier hebben de vrouwen een aantal kledingstukken die ze mogen uitzoeken. Je maakt wat sneller contact en kunt even naar de naam van de vrouw vragen en waar ze vandaan komt.

Om 16.00 is officieel onze dienst afgelopen maar vandaag werd er omgeroepen of we allemaal naar tent 3 wilde komen. Dit is een grote tent waar heel veel mensen op bedden kunnen slapen, hier stonden allerlei spullen (ijzeren hekken, deuren en pallets). Tijdens dit weekend zijn er iets meer dan honderd vluchtelingen aangekomen in het kamp daarom moest er in tent 3 ruimte komen voor deze mensen. Met een aantal collega’s hebben we deze tent leeggehaald. Rond half zes was alles klaar en konden we gaan. Mooi om te zien hoe iedereen dan helpt, zelf vluchtelingen helpen mee om hun medevluchtelingen een slaapplek te kunnen bieden…

Snel wat gegeten in de haven en nu naar bed:)


Groetjes;)

Reacties

Reacties

Opa en Oma Slot

Ha Laura.
Van ons ook een compliment. Mooi verwoordt en wat een inzet in zo ‘n andere wereld.
Doei

Julia

Ik ben trots op je lau♡

Annerieke

Heel mooi dat je zo betekenisvol werk voor hen doet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!