lauraoplesbos.reismee.nl

Dag 5

Morgen plaats ik even een blog over vandaag… vandaag heb ik niet zoveel tijd gehad!

Vandaag stond een dagje Warehouse op de planning. Dit is een opslagruimte met allerlei kleding, schoenen en hygiene producten. Hier zijn we met onze groep en een andere collega van Eurorelief heen gereden. Hier een dagje allerlei soorten kleding gesorteerd en in dozen gestopt. In het kamp werd gezegd dat we geen schoenen waren voor de volwassenen, toen wij in het Warehouse aankwamen zagen we juist heel veel schoenen voor mannen en vrouwen. We vroegen aan de collega hoe dit kwam. Zij legde uit dat we zeker moeten weten dat er genoeg mannen of vrouwen schoenen zijn voordat we ze gaan uitdelen. Als er 300 paar schoenen zijn maar 350 vluchtelingen, dan kunnen ze nog niet gaan uitdelen. Er moet voor iedereen een paar schoenen zijn, anders moet er een keuze gemaakt worden wie wel of geen schoenen krijgt en dit draagt niet bij aan een goede sfeer.

Het werken in het Warehouse was niet superleuk, we hadden niet echt het gevoel dat we iets konden betekenen. Maar natuurlijk is ook dit een belangrijk onderdeel van het vluchtelingenwerk.

Uit het werk zijn we betrokken naar de hoofdstad van Lesbos; Mytilini. Hier hebben we gewinkeld en lekker avond gegeten.

Groetjes;)

Suzan

Mooi om allemaal te lezen Lau.
Zet ‘m op.