lauraoplesbos.reismee.nl

Dag 4

Hallo,


Na het ontbijt zijn we, vandaag wel allemaal fietsend, naar het kamp gegaan. De dag geopend met een bijbelstuk; Psalm 23 en daarna wat mededelingen. Vandaag werd ik ingedeeld bij New Arrivals. Hier ben ik samen met twee collega’s heen gegaan. Dit is aan het begin van het kamp. De mensen komen naar ons toe met een ticket voor kleding, zij zijn net in het kamp aangekomen en hebben recht op een shirt (lange of korte mouwen), een broek of rok en een sweater. Als tip kregen we mee om bijvoorbeeld twee shirtjes te pakken en de mensen hier uit te laten kiezen. Alsnog kreeg ik vaak te horen; change, change.


Een gezin kwam kleding halen. Van het meisje kreeg ik de ticket, ondertussen had ik al een beetje doorgekregen dat vrouwen met een hoofddoek kiezen voor een shirt met lange mouwen. Dus voor het meisje had ik verschillende ‘leuke’ shirtenuitgezocht. Maar steeds als ik een shirt liet zien kreeg ik een negatief antwoord van de vader. Deze man besliste eigenlijk wat zijn dochter wel of niet aankocht. Ik zag vaker gebeuren dat vrouwen eerst aan hun man of zoon gingen vragen of het een goed kleding stuk was. Apart om te zien!


Na het werk gauw een duik genomen met een andere collega van kamp. Daarna rustig even bijgekomen om m’n kamer en aangekleed voor het avond eten. Voor het eerst een echt Grieks gerecht gegeten; Gyros;) gezellig met elkaar gekletst en weer een beetje op tijd naar bed…


Groetjess;)

Reacties

Reacties

Annerieke

Dat verschillende vaders/mannen kleding afkeuren of goedkeuren wist ik niet, apart inderdaad

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!